Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Ažurirali smo naša Pravila zaštite osobnih podataka. Kliknite ovdje da biste ih pročitali.

Kako izbjeći porast težine zbog nakupljanja vode u tijelu

Print
Water weight gain: how to avoid it

Voda ili masno tkivo?

Dobra je vijest da je privremeno nakupljanje vode u tijelu upravo to što stoji u opisu – privremeno je  i radi se o vodi ... a ne masnom tkivu. (Bilo bi gotovo nemoguće preko noći dobiti 1.5 kg masnog tkiva. Da biste dobili pola kilograma masnog tkiva, trebali biste pojesti 3500 kalorija više nego trebate – a to znači da biste morali pojesti više od 10.000 prekomjernih kalorija da dobijete 1,5 kg masnog tkiva u jednom danu.)

Savjeti za smanjenje privremenog nakupljanja vode

Privremeno nakupljanje vode često se može spriječiti uz nekoliko jednostavnih promjena u prehrani.

  • Smanjite unos soli
    Usredotočite se na namirnice koje se konzumiraju gotovo u prirodnom stanju, jer što je hrana više prerađena, to više soli će vjerojatno sadržavati. Zato jedite što je moguće manje slanih grickalica, juha, začina i umaka, a kod kuhanja i jela nemojte pretjerivati s dodavanjem soli.
  • Smanjite količinu rafiniranog škroba i slatkiša
    Umjesto rafiniranih ugljikohidrata poput bijelog kruha, obične tjestenine i bijele riže okrenite se inačicama od cjelozrnatih žitarica. Kako se takve namirnice duže probavljaju, manja je vjerojatnost da će kada ih pojedete izazvati nagli porast šećera u krvi – i jače lučenje inzulina. Osim toga, umjesto napitaka koji sadrže šećer pijte vodu ili čaj.
  • Pijte mnogo vode
    Možda izgleda da je zadnja stvar koju biste učinili – piti još tekućine, kad se već osjećate prepuni vode. No, pijenjem tekućine potaknut ćete organizam da se riješi viška soli i vode. Nastojte piti 6-8 čaša vode dnevno.
  • Više kalija
    Kalij ima presudnu ulogu u održavanju ravnoteže tekućina u organizmu, te ga treba unositi dovoljno da bude u potrebnoj ravnoteži s natrijem. Voće i povrće sadrže obilje kalija, no većina ljudi ne dobiva niti približno dovoljno kalija iz hrane. Nastojte uključiti malo voća ili povrća u svaki obrok ili međuobrok.

Napisala Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan je plaćena savjetnica Herbalifea.



hr-HR | 15.12.2018. 9:15:22 | NAMP2HLASPX03