Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Ažurirali smo naša Pravila zaštite osobnih podataka. Kliknite ovdje da biste ih pročitali.

Sedam savjeta za ispravnu prehranu

Print
Sedam savjeta za ispravnu prehranu

Jeste li se kod donošenja novogodišnjih odluka zakleli da ćete «ispravno jesti»? Mnogi od nas to si obećaju u siječnju, no oko ožujka primijetimo da su se stare prehrambene navike nekako vratile. Možda ste si postavili preveliki zadatak – ili pak niste stvarno razmislili o tome što zapravo znači 'ispravno jesti'. Za ispravnu prehranu nije dovoljno samo odabrati dobre namirnice - jednako je važno jesti pravu hranu u pravo vrijeme. Stoga evo sedam savjeta koji će vam pomoći da 'ispravno jedete'.

Jedite odmah nakon ustajanja. Ne trebate jesti istog časa kada se probudite, no stvarno je važno jesti ujutro. Ljudi koji redovno doručkuju lakše kontroliraju svoju težinu, dok je kod onih koji preskaču doručak veća vjerojatnost da će taj obrok nadoknaditi tako što će previše pojesti za ručak. Ako ujutro niste u stanju mnogo jesti, probajte zdjelicu zobene kaše u koju ste umiješali malo proteinskog dodatka u prahu ili svježe voće sa žlicom svježeg kravljeg sira ili jogurta ili pak proteinski shake od proteina u prahu, mlijeka i voća.

Jedite neposredno prije odlaska u kupnju namirnica. Obavljate li kupovinu na prazan želudac, osjećat ćete se kao dijete u slastičarnici – sve će vam izgledati super. Stoga prije izlaska pojedite proteinsku pločicu, malo voća ili šaku orašastih plodova, pa nećete dolaziti u iskušenje. Svakako sastavite popis – i nastojte ga se pridržavati.

Jedite ispravno kada su u pitanju masti. U prehrani trebamo male količine masti, no većina nas jede previše masti. A neke masti – poput onih koje se prirodno nalaze u ribama, orašastim plodovima, maslinama i avokadu - zdravije su od drugih. Zdrave masti jelima daju okus, stoga u svoju salatu dodajte avokado ili orašaste plodove, ili dodajte malo aromatičnog maslinovog ulja povrću kuhanom na pari.

Jedite ispravno prije vježbanja. Prije vježbanja morate se opskrbiti gorivom – naročito ako vježbate ujutro odmah nakon ustajanja. Ako nemate dovoljno vremena da prije toga nešto pojedete, dobro rješenje će biti lako probavljive namirnice kao što su frape, juha ili jogurt. Ako imate nekoliko sati da probavite hranu prije nego izađete, pojedite pravi obrok s mnogo zdravih ugljikohidrata – cjelozrni kruh, smeđu rižu, tjesteninu, voće i povrće – kako biste imali potrebnu snagu i izdržljivost.

Jedite ispravno nakon vježbanja. Nakon dobrog vježbanja vašem će tijelu možda ponestati goriva. Zato pokušajte nešto pojesti u roku od 30 – 45 minuta nakon završetka vježbanja. Vašim mišićima treba voće, povrće i integralne namirnice kako bi lakše nadopunili zalihe ugljikohidrata – kao i malo proteina za lakši oporavak.

Jedite ispravno kada jedete vani. Danas toliko obroka pojedemo izvan kuće, da odlazak u restoran više nije toliko poseban kao što je nekad bio. Oduprite se nagonu da pretjerate kada jedete vani. Ako nastojite smanjiti unos kalorija, predjelo podijelite s prijateljem i naručite dodatnu salatu. Ili preskočite priloge koji sadrže škrob i umjesto toga naručite više povrća. Zamolite da vam umake i preljeve posluže posebno, kako biste mogli kontrolirati koliko jedete.

Jedite ispravno noću. Mnogi ljudi tijekom dana jedu malo ili preskaču obroke, da bi onda pojeli ogroman broj kalorija između večere i odlaska na počinak. No, kada većinu hrane jedete noću, vaš mozak i mišići ne dobivaju gorivo potrebno za fizičke i mentalne aktivnosti tijekom dana. Umjesto da jedete noću, ravnomjerno rasporedite kalorije na sve obroke i međuobroke. Ako zbog grickanja nakon večere počinjete nakupljati kilograme, pokušajte oprati zube odmah nakon večere – to je jedan od najboljih načina da sami sebi pošaljete poruku da ste za taj dan završili s hranom.



hr-HR | 14.12.2018. 5:45:39 | NAMP2HLASPX04