Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Ažurirali smo naša Pravila zaštite osobnih podataka. Kliknite ovdje da biste ih pročitali.

Što je dobra kondicija?

Print
What_Is_Physical_Fitness

Razlika između tjelesne aktivnosti i vježbanja

Jednostavnim riječima, tjelesna aktivnost podrazumijeva pokrete tijela u kojima dolazi do kontrakcije mišića. Primjeri tjelesne aktivnosti su sve naše dnevne aktivnosti koje podrazumijevaju kretanje – poput hodanja, dizanja stvari, čišćenja i rada u vrtu. Većina nas svakodnevno obavi barem nekoliko tjelesnih aktivnosti, a da toga nismo ni svjesni. Primjerice, stajanje uz štednjak dok kuhamo ili odlazak do poštanskog sandučića su aktivnosti koje iziskuju kretanje

Možda će vam biti zanimljivo u mislima pobrojati neke od tjelesnih aktivnosti koje svakodnevno poduzimate bez razmišljanja. Mogli biste se iznenaditi koliko ih je mnogo (ili malo)..

Vježbanje

Vježbanje je poseban oblik tjelesne aktivnosti koju planiramo s određenom svrhom i koju izvodimo s namjerom da u tijelu izazovemo određene prilagodbe, poput jačanja mišića, veće fleksibilnosti ili bolje kardiovaskularne funkcije. Plesanje, plivanje, vožnja bicikla i trčanje primjeri su vježbanja.

Vježbate li ili ste aktivni?

Ponekad je nejasna granica između vježbanja i obične tjelesne aktivnosti, pa ako želite utvrditi radi li se o vježbanju ili samo tjelesnoj aktivnosti, može pomoći test govorenja.

  • Ako pri izvođenju aktivnosti možete bez problema govoriti, onda ste jednostavno aktivni.
  • Ako pak gubite dah i teško vam je govoriti, tada vježbate.

Intenzitet aktivnosti koju izvodite odredit će koristi za zdravlje koje će vam donijeti ta aktivnost.

Pogledate li ove četiri komponente tjelesne kondicije, bit će vam jasno zašto je vježbanje jednako važno kao i tjelesna aktivnost:

  • Kardio-respiratorna izdržljivost
  • Mišićna snaga
  • Mišićna izdržljivost
  • Fleksibilnost

Iako se sve ove komponente tjelesne kondicije mogu održavati i načinom života s mnogo tjelesne aktivnosti, program vježbanja vam može donijeti dodatne koristi za zdravlje.

Kako početi redovno vježbati

Savršen način da budete zdraviji, bolje raspoloženi i imate više energije je više tjelesne aktivnosti u svakodnevnom životu. No, želite li stvarno steći bolju kondiciju, nekoliko dana u tjednu morat ćete naći vremena za strukturirane i intenzivnije aktivnosti.

Tajna zdravog i aktivnog načina života je postupnost. Isto tako, pokušajte odabrati aktivnosti u kojima istinski uživate, a  s vremenom možete povećati intenzitet i možda trajanje aktivnosti. Ne zaboravite da je vaše tijelo jedinstveno i ako dobro upoznate zdravstvene potrebe svojeg tijela, možete biti sigurni da ste na dobrom putu prema zdravom načinu života.

Samantha Clayton, AFAA, ISSA – Potpredsjednica, Globalni sport i fitness u Herbalifeu



hr-HR | 14.12.2018. 5:44:16 | NAMP2HLASPX03