Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Ažurirali smo naša Pravila zaštite osobnih podataka. Kliknite ovdje da biste ih pročitali.

Uparivanjem hrane do bolje prehrane

Print
HowtoGetBetterNutritionWithFoodPairing

  • Šareno povrće s malo masnoće.

Mnoge vrste voća i povrća sadrže spojeve koje nazivamo karotenoidima. To su prirodni pigmenti koji su zaslužni za prekrasne boje povrća – rajčica svoju boju zahvaljuje pigmentu likopenu, mrkva pigmentu beta-karotenu, a špinat pigmentu luteinu. Ti važni spojevi topivi su u mastima, što znači da će vaše tijelo moći iskoristiti više karotenoida ako pojedino povrće konzumirate s malo masnoće. Dakle, ako salati dodate malo zdravih masti – primjerice avokado ili maslinovo ulje – lakše ćete apsorbirati karotenoide iz zelene salate, mrkve i rajčice.

  • Vitamin C s povrćem i žitaricama koje sadrže željezo.

Željezo se u namirnicama pojavljuje u dva različita oblika. Oblik koji se naziva hem željezo pojavljuje se u ribi, crvenom mesu i mesu peradi, a tijelo ga apsorbira lakše nego takozvano ne-hem željezo, kojeg ima u nekim vrstama povrća i žitarica. Ako uz namirnicu u kojoj ima ne-hem željeza konzumirate i malo vitamina C, tijelo će bolje apsorbirati željezo. Tako će, primjerice, rajčice u chiliju pomoći u apsorpciji željeza iz graha. Jagode će pomoći u iskorištavanju željeza iz žitnih pahuljica, dok ćete željezo iz špinata bolje apsorbirati ako u salatu od špinata dodate komadiće naranče ili grejpa.

  • Riba i lisnato zeleno povrće.

Ako je mlijeko koje pijete obogaćeno vitaminom D, to doprinosi normalnoj apsorpciji kalcija iz mlijeka. No, ta se dva nutrijenta mogu upariti na još jedan način: kombiniranjem ribe i povrća-. Masne ribe poput lososa i skuše izvor su vitamina D, dok je zeleno lisnato povrće poput lišća repe, slačice i kelja bogato kalcijem. Ako uparite ribu s takvim lisnatim zelenim povrćem, tijelo će lakše iskoristiti kalcij iz povrća.

Susan Bowerman je viša direktorica za Edukaciju o prehrani u Herbalifeu. Susan je ovlaštena nutricionistica s certifikatom o specijalizaciji za sportsku nutricionistiku



hr-HR | 14.12.2018. 5:47:11 | NAMP2HLASPX04