Koja je ispravna količina proteina za vas?

Print
How much protein is right for you?

Količina proteina koju svakodnevno trebate unijeti kroz hranu ne ovisi samo o spolu, već i o mnogo čimbenika poput tjelesne težine i količine mišićne mase.

Potrebe za kalorijama razlikuju se od osobe do osobe, pa zašto to ne bi bilo istina i za proteine? Konačno, ljudi se razlikuju po veličini i konstituciji – stoga je logično da se i potrebe za proteinima mogu uvelike razlikovati. Ne bi imalo smisla da muškarac od 100 kg koji radi u građevini i bavi se bodybuildingom treba jednaku količinu proteina kao i muškarac od 68 kg koji radi u banci i većinu dana sjedi, a večeri provodi na kauču.

Kako su proteini vrlo važni za održavanje nemasne tjelesne mase (što je zapravo sve u vašem dijelu što nije masno tkivo), preporučena količina proteina koju biste svakodnevno trebali konzumirati dijelom ovisi i o količini vaše nemasne tjelesne mase. U idealnom slučaju trebali biste dati provesti analizu tjelesne građe (postoje čak i kućne vage koje to mogu učiniti) i tako biste saznali svoju nemasnu tjelesnu masu. S tim podatkom lako možete odrediti količinu proteina koja vam je potrebna: 2-3 grama proteina na svaki kilogram nemasne tjelesne mase.

Potrebnu količinu proteina možete procijeniti čak i ako nemate vagu koja provodi analizu tjelesne građe. To možete i prema svojoj sadašnjoj tjelesnoj težini. Ta metoda nije savršena jer ne uzima u obzir koliko mišićne mase imate, no barem uzima u obzir razlike u veličini tijela.

Evo kako možete izračunati koliko proteina trebate:

  • Funte: Svoju tjelesnu težinu pomnožite s 0,7
  • Kilogrami: Svoju tjelesnu težinu pomnožite s 1,5

Broj koji dobijete je razumna ciljna količina proteina u gramima koju biste trebali konzumirati svakoga dana.

Prema tome, žena koja je teška 64 kg trebala bi nastojati konzumirati oko 100 grama proteina dnevno; muškarac od 110 kg bi trebao konzumirati najmanje 150 grama proteina.

Napisala: Susan Bowerman mr.sc, registrirana dijetetičarka, certificirana sportska nutricionistica. Susan je plaćena savjetnica u Herbalifeu

hr-HR | 7.12.2019. 22:33:22 | NAMP2HLASPX03