Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Ažurirali smo naša Pravila zaštite osobnih podataka. Kliknite ovdje da biste ih pročitali.

Koja je ispravna količina proteina za vas?

Print
How much protein is right for you?

Količina proteina koju svakodnevno trebate unijeti kroz hranu ne ovisi samo o spolu, već i o mnogo čimbenika poput tjelesne težine i količine mišićne mase.

Potrebe za kalorijama razlikuju se od osobe do osobe, pa zašto to ne bi bilo istina i za proteine? Konačno, ljudi se razlikuju po veličini i konstituciji – stoga je logično da se i potrebe za proteinima mogu uvelike razlikovati. Ne bi imalo smisla da muškarac od 100 kg koji radi u građevini i bavi se bodybuildingom treba jednaku količinu proteina kao i muškarac od 68 kg koji radi u banci i većinu dana sjedi, a večeri provodi na kauču.

Kako su proteini vrlo važni za održavanje nemasne tjelesne mase (što je zapravo sve u vašem dijelu što nije masno tkivo), preporučena količina proteina koju biste svakodnevno trebali konzumirati dijelom ovisi i o količini vaše nemasne tjelesne mase. U idealnom slučaju trebali biste dati provesti analizu tjelesne građe (postoje čak i kućne vage koje to mogu učiniti) i tako biste saznali svoju nemasnu tjelesnu masu. S tim podatkom lako možete odrediti količinu proteina koja vam je potrebna: 2-3 grama proteina na svaki kilogram nemasne tjelesne mase.

Potrebnu količinu proteina možete procijeniti čak i ako nemate vagu koja provodi analizu tjelesne građe. To možete i prema svojoj sadašnjoj tjelesnoj težini. Ta metoda nije savršena jer ne uzima u obzir koliko mišićne mase imate, no barem uzima u obzir razlike u veličini tijela.

Evo kako možete izračunati koliko proteina trebate:

  • Funte: Svoju tjelesnu težinu pomnožite s 0,7
  • Kilogrami: Svoju tjelesnu težinu pomnožite s 1,5

Broj koji dobijete je razumna ciljna količina proteina u gramima koju biste trebali konzumirati svakoga dana.

Prema tome, žena koja je teška 64 kg trebala bi nastojati konzumirati oko 100 grama proteina dnevno; muškarac od 110 kg bi trebao konzumirati najmanje 150 grama proteina.

Napisala: Susan Bowerman mr.sc, registrirana dijetetičarka, certificirana sportska nutricionistica. Susan je plaćena savjetnica u Herbalifeu



hr-HR | 14.12.2018. 5:44:22 | NAMP2HLASPX04