Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Ažurirali smo naša Pravila zaštite osobnih podataka. Kliknite ovdje da biste ih pročitali.

Spremni za ljeto uz zdravu prehranu

Pripremite se za plažu kroz zdravu prehranu.
Print
Lady-on-beach_100px-100px

Uz nekoliko jednostavnih promjena u prehrani izgledat ćete i osjećati se sjajno tijekom čitavog ljeta.

U čemu je stvar: sigurna i ostvariva brzina gubitka težine je između pola i jednog kilograma tjedno. Kako biste izgubili pola kilograma tjedno, dnevno trebate unositi oko 500 kalorija manje od količine koja vam je potrebna za održavanje težine. S obzirom na to da pola kilograma masti sadrži oko 3500 kalorija, ako svaki dan potrošite 500 kalorija iz te zalihe, za tjedan dana izgubit ćete oko pola kilograma masti. Krupniji ljudi mogu povećati potrošnju i do 750 ili čak 1000 kalorija kako bi malo ubrzali gubitak težine.

Jeste li spremni započeti?

  • Najbolji način da stvorite kalorijski „dug“ je kombiniranjem dijete i tjelovježbe. Nemojte pokušavati jedno bez drugoga. Kao prvo, osobe čiji je kalorijski unos i inače niži možda neće moći ukinuti 500 kalorija samo pomoću dijete bez da suviše smanje unos (ne biste sijeli unijeti manje of 1200 kalorija dnevno). Nadalje, ako suviše ograničite unos hrane, teže ćete iz hrane dobiti sve nutrijente, pa vam može ponestati energije potrebne za vježbanje. Mršavljenje samo putem vježbanja je također teško jer je potrebno mnogo tjelovježbe kako bi se sagorjelo 500 kalorija – npr. cijeli sat neprestanog plivanja.
  • Jedite namirnice bogate nutrijentima – one su najhranjivije, a sadrže najmanje kalorija po zalogaju. Povrće je svakako na vrhu tog popisa, a slijede ga niskomasni proteini (riba i školjke, perad, bjelanjci, nemasni mliječni proizvodi, proteinski prašci), a slijede voće i cjelozrnate žitarice.
  • Prvih tjedan ili dva dana nemojte jesti puno cjelozrnatih žitarica kako biste si osigurali dobar početak i brzo počeli gubiti na težini. Nemojte ih u potpunosti izostaviti, ali ako ih svedete na jednu ili dvije porcije dnevno možete značajno uštedjeti na kalorijama. Sve dok jedete dovoljno voća i povrća, imat ćete dovoljan unos ugljikohidrata koji će vam osigurati energiju potrebnu za vježbanje. 
  • Pažljivo brojanje kalorija je ključno, ali često i najteže. Upravo to je prednost nadomjestaka obroka – ne morate pogađati koliko ste kalorija unijeli jer je kalorijska vrijednost točno naznačena na proizvodu. Popijte proteinski shake s mlijekom i voćem umjesto dva obroka, a u trećem se obroku usredotočite na povrće i proteine.
  • Pazite da vam međuobroci budu mali i bogati proteinima (npr. proteinska pločica ili malo pakiranje grčkog jogurta) i nećete morati puno pogađati što se tiče kalorijskog unosa.

Napisala Susan Bowerman, Herbalifeova stručnjakinja za prehranu i registrirana dijetetičarka



hr-HR | 14.12.2018. 5:44:10 | NAMP2HLASPX04