Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Ažurirali smo naša Pravila zaštite osobnih podataka. Kliknite ovdje da biste ih pročitali.

Sve što ste željeli znati o ugljikohidratima

Print
carbs100x100

JESU LI UGLJIKOHIDRATI NEPRIJATELJ?
U proteklih nekoliko desetljeća odnos prema ugljikohidratima mijenjao se od pohvala do tvrdnje da su neprijatelj onih koji žele izgubiti na težini. No, je li taj kontroverzni makronutrijent stvarno štetan? Susan Bowerman kaže da se možda samo radi o nerazumijevanju! Ljudi koji provode dijetu s malo ili bez ugljikohidrata uglavnom će izbjegavati najpoznatije izvore ugljikohidrata kao što su kruh, tjestenina i krumpir. No, jeste li znali da ugljikohidrata ima i u mnogim drugim namirnicama? Susan objašnjava: “Brojne namirnice izvor su ugljikohidrata, što je dobro jer organizam koristi ugljikohidrate kao gorivo."

No, Susan napominje da nisu svi ugljikohidrati jednaki. Objašnjava da su najkorisniji oni ugljikohidrati koji su najmanje prerađeni, pa su prema tome najbolji izvori ugljikohidrata voće, povrće, grahorice i cjelovite žitarice. “Osim što sadrže ugljikohidrate, te namirnice daju nam vitamine i minerale," objašnjava. "A namirnice biljnog porijekla dodatno su i izvor vlakana.”

Treba izbjegavati prerađene i rafinirane ugljikohidrate kojih između ostaloga ima u pecivima, keksima, bijeloj tjestenini, bijelom kruhu, kao i u nekim pikantnim vrstama hrane poput pizze. “Te namirnice tijelu praktički ne nude ništa osim praznih kalorija," kaže Susan. "Zato je razumno zadovoljiti naše potrebe za ugljikohidratima iz zdravijih izvora, tim više što kod zdravih namirnica uz ugljikohidrate dobivamo i mnoge druge nutrijente."

Zašto su vlakna važna?
Mnogi nisu svjesni da su vlakna vrsta ugljikohidrata i da se smatraju jednim od najvažnijih čimbenika u prehrani (*1). Vlakna se nalaze u namirnicama poput voća, povrća i žitarica i imaju važnu ulogu u regulaciji probave i osiguravanju redovite stolice.

Preporučuje se da odrasle osobe dnevno konzumiraju 25 g vlakana (*2), no većina ne uspijeva ispuniti taj preporučeni unos (*3). Pozitivan učinak vlakana moći ćete osjetiti ako u svakodnevnu prehranu uključite namirnice bogate vlaknima i dodatke prehrani s vlaknima.

Preporučuje se da odrasle osobe dnevno konzumiraju 25 g vlakana2, no većina ne uspijeva ispuniti taj preporučeni unos3. Pozitivan učinak vlakana moći ćete osjetiti ako u svakodnevnu prehranu uključite namirnice bogate vlaknima i dodatke prehrani s vlaknimPreporučuje se da odrasle osobe dnevno konzumiraju 25 g vlakana2, no većina ne uspijeva ispuniti taj preporučeni unos3. Pozitivan učinak vlakana moći ćete osjetiti ako u svakodnevnu prehranu uključite namirnice bogate vlaknima i dodatke prehrani s vlaknima.

 

Kušajte Herbalife Napitak od zobi, jabuke i vlakana – u svakoj porciji ovog zdravog napitaka s kontroliranim brojem kalorija dobivate 5 g vlakana. A što je još bolje: vrlo je ukusan i ne sadrži šećer!


1.Vlakna iz zrna zobi doprinose povećanju volumena stolice.

2.EFSA Panel diskusija o dijetetskim proizvodima, prehrani i alergijama (NDA).EFSA Journal 2010; 8(3):1462.

3.73% muškaraca i  87% žena ne uspijeva ispuniti preporučeni dnevni unos vlakana: Nacionalna anketa o prehrani National Diet & Nutrition Survey (NDND); svezak 2, 2003.


Susan Bowerman je direktorica za trening o prehrani u Herbalifeu. Susan je registrirana nutricionistica i certificirani specijalist za sportsku prehranu.



hr-HR | 14.12.2018. 5:45:12 | NAMP2HLASPX04