3 ili 5 obroka?

Print
3 meals or 5?

3 obroka dnevno ili 5 obroka dnevno – je li to važno? Postoje ljudi koji ‘jednostavno kažu ne’ grickanju između obroka i ograniče se na tri obroka dnevno – i točka. Za njih su međuobroci jednostavno loša navika zbog koje se mogu nakupiti neželjeni kilogrami. Nasuprot njima  su oni koji kažu da će mali i češći obroci pomoći kontrolirati glad, pa je stoga bolje jesti pet puta na dan.

Je li jedna od ovih strategija bolja od druge? Istraživanja još nisu dala konačan odgovor, pa će zato – bez obzira jedete li tri ili pet puta dnevno - pitanje koristi za zdravlje u krajnjoj liniji ovisiti o  energetskom unosu kroz te obroke. Drugim riječima, ako želite izgubiti na težini, najvažnije je da pazite na kalorije koje unosite hranom. Uzimanje međuobroka samo po sebi nije loše, loše je samo ako zbog njih znatno prekoračujete potreban unos kalorija.

Pogledate li što mnogi ljudi smatraju ‘hranom između obroka’ – grickalice s mnogo masnoća, soli i šećera kao što su čips, keksi i slatkiši – razumljivo je zašto je njihov stav da kod kontrole težine jednostavno ‘nema mjesta međuobrocima’.

Naravno, postoji i mnoštvo zdravih namirnica koje se mogu jesti između obroka – a to je samo jedan od argumenata u prilog pristupu koji zagovara više manjih obroka.  Radi se o praktičnosti – što češće jedete, imate više prilika zadovoljiti svoje prehrambene potrebe. Međuobroci se mogu iskoristiti kao prilika da se pojede još malo zdravog voća i povrća, ili jogurt bogat kalcijem, ili pak dodatna porcija proteina.

Napisala: Susan Bowerman mr.sc, registrirana dijetetičarka, certificirana sportska nutricionistica. Susan je plaćena savjetnica u Herbalifeu

hr-HR | 5.12.2019. 15:18:05 | NAMP2HLASPX03