Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Ažurirali smo naša Pravila zaštite osobnih podataka. Kliknite ovdje da biste ih pročitali.

Dobro jedite, lijepo spavajte

Print
Dobro jedite, lijepo spavajte

Dobro se naspavati trebalo bi biti najlakše i naj prirodnije na svijetu. No, zbog užurbanog načina života i svakodnevne hektike vjerojatno je da se nećemo hraniti baš kako treba, a loše prehrambene navike mogu nam onemogućiti da se kvalitetno naspavamo.

Dr. Luigi Gratton daje vam savjete o dobroj prehrani za dobar san.

Kada imamo mnogo posla, skloni smo tijekom dana jesti manje nego bismo trebali, no zato uvečer jedemo više nego treba. A to je upravo suprotno od onoga što bismo trebali činiti," kaže Luigi Gratton, magistar javnog zdravlja, potpredsjednik za edukaciju o prehrani u Herbalife-u.

Gratton upozorava da moramo biti svjesni kako pojedine namirnice mogu utjecati na naše obrasce spavanja. Namirnice koje sadrže mnogo proteina potiču proizvodnju kemikalija u mozgu koje nas održavaju budnima, a obilni obroci prije odlaska na spavanje mogu izazvati probleme s probavom i žgaravicu – savršena kombinacija da noću ostanete budni.

Obroci s malo masti i mnogo ugljikohidrata brže se probavljaju i potiču proizvodnju raznih kemikalija u mozgu – i to onih koje pomažu da se opustimo i lakše zaspimo. Stoga je najbolje za doručak i ručak jesti dosta proteina, kako biste tijekom dana ostali budni i bistrog uma, a ugljikohidrate bi trebalo sačuvati za večeru.

Ako ste poput većine ljudi, kofein će vas stimulirati, pa vjerojatno nije mudro popiti kavu prije odlaska u krevet. I kofein i alkohol mogu poremetiti normalne obrasce spavanja; možda ćete uspjeti zaspati, ali ne za dugo. Stoga ćete teško dospjeti u najdublju fazu spavanja u kojoj se najviše odmaramo, pa ćete se čak i nakon punih osam sati sna ujutro ipak osjećati umorno. Vjerojatno će vam san prekinuti i pun mjehur, jer i kofein i alkohol djeluju kao diuretici.

Hoćete li prije odlaska na spavanje pojesti neki mali obrok ovisi o rasporedu vaših ostalih obroka. Ako je vaš večernji obrok skroman i lagan (i ako ga jedete rano), moći ćete pojesti nešto lagano ako mislite da će vam to pomoći da zaspite i ako si možete priuštiti dodatne kalorije. Prikladne su namirnice bogate kalcijem, poput mlijeka i jogurta, jer kalcij pomaže u opuštanju mišića.

Prava prehrana za dobar san:

  • Večera neka bude laganija - pretežno salata, povrće, voće, integralne žitarice i grahorice
  • Zdjelica juhe od leće sa salatom i malo voća za desert
  • Ako znate da vas kofein drži budnima, 6-8 sati prije odlaska na počinak izbjegavajte napitke koji sadrže kofein
  • Alkohol konzumirajte umjereno, kako se ne biste budili iz sna
  • Većinu tekućine pijte tijekom dana, a manje nakon večere. Ako prije spavanja trebate uzimati lijekove, učinite to sa sasvim malo vode
  • Ako želite nešto pojesti prije spavanja, neka to budu namirnice bogate kalcijem, kako biste omogućili opuštanje mišića
  • Šalica toplog mlijeka je prastari narodni lijek za nesanicu – i to s razlogom


hr-HR | 22.10.2018. 19:11:59 | NAMP2HLASPX01