Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Ažurirali smo naša Pravila zaštite osobnih podataka. Kliknite ovdje da biste ih pročitali.

Sedam načina da ostanete motivirani za vježbanje

Print
Sedam načina da ostanete motivirani za vježbanje

Tisuću puta ste čuli koje su blagodati vježbanja i sigurno znate što biste trebali činiti, no tako je lako naći izgovore. 'Baš mi je udobno na kauču', 'Na televiziji je moj omiljeni program' ili 'Čini se da je vani tako hladno'.

Svi smo već čuli te izgovore, pa kako naći (i zadržati) motivaciju da se pokrenete i redovito vježbate?

  1. Plan.
    U užurbanosti današnjeg života moglo bi se činiti da je teško naći vremena za svakodnevno vježbanje. Neka vam vježbanje bude prioritet i jednostavno ga kao takvog uključite u svoju svakodnevnu rutinu. Neka ono bude obvezni dio dana, a ne opcija. Uz to, lakše je planirati vježbanje ako u njemu uživate. Primjerice, ako vam se ujutro i inače teško dići iz kreveta, nemojte niti pokušavati vježbati ujutro. Možda možete vježbati u vrijeme stanke za ručak ili nakon posla.

  2. Opremite se.
    Prvi (a najčešće i najteži) korak je obuvanje tenisica i oblačenje trenirke. Kada ste jednom obučeni i obuveni, mnogo je lakše početi vježbati. Možda će pomoći ako se počastite nečim novim. Nećete vjerovati kako vas nove tenisice, nova sportska odjeća ili novi gadget mogu potaknuti da ih 'isprobate'. Uz to, izgledate i osjećate se dobro!

  3. Bitna je raznolikost.
    Promijenite rutu trčanja, probajte umjesto trčanja voziti bicikl ili plivajte u otvorenom bazenu umjesto zatvorenog. Pobrinite se da vam vježbanje bude zanimljivo - stalno mijenjajte vježbe, kako vam ne bi postale dosadne. Fitness centar začas može postati sterilno okruženje, pa ako redovito odlazite u fitness, ponekad za promjenu vježbajte vani, na otvorenom.

  4. Neka vježbanje bude društveni događaj.
    Vježbajte s prijateljima, nasmijte se zajedno i uzajamno se motivirajte. Prijatelji će vam dati podršku i pozitivne povratne informacije, pa sve može postati zabavno. Druga mogućnost je uključivanje u fitness skupine ili u lokalni sportski tim. Ako vas motivira natjecanje, timski sportovi su odlični. Isto vrijedi i za vježbanje s nekim tko je malo bolji od vas, tako da se uvijek trudite održati korak.

  5. Umjetnost odvraćanja pozornosti.
    Vježbanje uz glazbu ili uz razgovor s prijateljima odvratit će vam pozornost. Čak se može desiti da vježbate dulje ili završite zadane vježbe brže nego što ste očekivali. Ako ste kod kuće, probajte vježbati dok gledate televiziju ili tijekom reklama.

  6. Neka vaši ciljevi budu realistični.
    Možda ne planirate sudjelovati u maratonu, no ipak je važno imati ciljeve i koristiti ih kako biste zadržali motivaciju za vježbane. No, pri tome budite realistični! Nemojte postavljati previsoke ciljeve koje nikada nećete moći ostvariti. Zabilježite svoje ciljeve i povremeno se podsjetite na njih, kako biste pratili napredak.

  7. Ne zaboravite se nagraditi.
    Ma kakvi bili vaši osobni ciljevi – pretrčati dodatni kilometar ili izgubiti koji kilogram – kada ih ostvarite i kada ste zadovoljni svojim rezultatima, nagradite se. Možete si dati dan odmora od vježbanja ili kupiti nove traperice. Ponosite se sobom!

Stalno se podsjećajte na osjećaj koji vas obuzima nakon vježbanja – endorfini preplave vaše tijelo, osjećate se zdravo i zadovoljni ste sobom. Sljedeći put kada vam padne na pamet preskočiti vježbanje, podsjetite se na taj osjećaj i počnite vježbati!



hr-HR | 22.10.2018. 19:12:13 | NAMP2HLASPX01