Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Ažurirali smo naša Pravila zaštite osobnih podataka. Kliknite ovdje da biste ih pročitali.

Povećajte broj koraka u danu

Print
HL_maximise_daily_step_count

Nikada nemojte podcijeniti snagu hodanja! Odvojite li svakoga dana vrijeme za hodanje, možete itekako pozitivno djelovati na svoje zdravlje i svoju tjelesnu kondiciju. Tražite zabavnu, djelotvornu i društvenu aktivnost s kojom ćete u svoj svakodnevni raspored unijeti tjelesno vježbanje. Nastojte više hodati svakoga dana! Stručnjakinja za fitness Samantha Clayton savjetuje kako maksimalno povećati svakodnevni broj koraka.

Zašto se možete zaljubiti u hodanje?

  • Hodanje može biti zabavno, naročito ako vam se pridruži prijatelj.
  • Ako smatrate da hodanje nije dovoljno intenzivno da bi se smatralo vježbanjem, razmislite! Iako hodanje nije aktivnost velikog intenziteta, ono je po svojoj prirodi korisno za kardiovaskularni sustav i osim toga – krećete se, a to je ključno za ostvarivanje vaših ciljeva.
  • Hodanje je nešto što većina ljudi može bez problema, pa je stoga odlična početna aktivnost koja će neaktivne ljude uvesti u svijet fitnesa. Kada se počnete kretati kroz jednostavnu aktivnost kao što je hodanje, možete poželjeti postati još aktivniji.
  • Hodanje ne stoji ništa, za hodanje je potrebno malo vještine i možete ga jednostavno prilagoditi svojoj dnevnoj rutini, kako bi postalo dijelom vaše svakodnevice – recimo, hodanje na posao ili s posla.

3 načina da povećate broj koraka u danu kroz hodanje

  1. Jednostavne promjene navika kao što je parkiranje na većoj udaljenost od željenog cilja, silazak s autobusa jednu stanicu prije, korištenje stuba umjesto dizala ili fizički odlazak na razgovor s kolegama umjesto slanja e-maila.
  2. Donesite svjesnu odluku da ćete koračati u mjestu dok telefonirati, da ćete nekoliko puta dnevno ustati od svog pisaćeg stola i 5 minuta hodati, ili da ćete u pauzi za ručak prošetati. Nešto vremena (15-20 minuta) provedite na pokretnoj traci za trčanje i pokrenite se i u svojoj kući i oko nje – kod čišćenja i vrtlarenja isto tako ćete hodati!
  3. Postavite si zadatke – primjerice da više puta dnevno koristite stubište umjesto vježbanja, da prohodate 5 km, da šećete sa psom 40 minuta ili da dva puta tjedno pauzu za kavu iskoristite za šetnju. Tako ćete skupiti priličan broj koraka.

Hodate li dovoljno brzo?
Ako vam je teško naći vremena za vježbanje, možda bi bilo dobro da hodate nešto brže, kako biste u manje vremena napravili više koraka. Možete odabrati jednu od četiri brzine hoda:
S = Društveno hodanje. Sporo hodanje pri kojem je lako razgovarati.
B = Žustro hodanje. Zahtijeva oko 60% napora. Još uvijek možete razgovarati, ali ste malo zadihani.

F = Brzo hodanje. Zahtijeva oko 70-80% napora i prilično otežava razgovor.
P = Rekreativno brzo hodanje (engl. powerwalking). Ne možete govoriti, a hodate najbrže što možete i istovremeno energično pokrećete ruke. Nastojte kod hodanja svladati i pokoji brežuljak.

Kako najbolje pratiti koliko ste koraka napravili u danu
Tu će vam pomoći jednostavan brojač koraka – pedometar ili aplikacija za telefon – konačno, u danu učinimo i do 10.000 koraka, pa ne možete čitavog dana brojiti. Na tržištu se nude mnogi pomodni gadgeti, no savjetujem vam da nađete nešto što možete pričvrstiti na odjeću ili čuvati u džepu, tako da bude zabilježen baš svaki korak! Mnogi gagdgeti koji se nose na odjeći imaju indikatore koji prate broj koraka hoda u danu. Štoviše, mnoge aplikacije za mobitel i narukvice čak vam čestitaju kada ispunite ciljni broj koraka u danu.


Napisala Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha je direktorica Edukacije o fitnessu u Herbalifeu.



hr-HR | 22.10.2018. 19:12:26 | NAMP2HLASPX01