Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Ažurirali smo naša Pravila zaštite osobnih podataka. Kliknite ovdje da biste ih pročitali.

Kako joga i meditacija mogu pomoći da se opustite

Print
yoga-and-meditation

Blago istezanje uz jogu
Ponekad mi poslije dugog dana godi opuštanje uz nekoliko laganih joga položaja. Joga je isto tako odlična za početak dana – nekoliko jednostavnih joga vježbi bistri um i daje pozitivan stav za dan pred vama.

Meditacija

Vjerujem da je meditacija jednostavno stanje u kojem se na izvjesno vrijeme odvajamo od kaosa života, nastojeći umiriti um i postići smireno stanje svijesti. U nedavnom razgovoru s prijateljem shvatila sam da često postoje krive predodžbe o meditaciji. Upravo zbog njih ljudi su skloni odustajanju od meditiranja. Taj mi je prijatelj rekao: “Probao sam meditirati jer radim izuzetno stresan i naporan posao, no prestao sam meditirati jer sam bio neuspješan. Nikada mi nije uspjelo potpuno očistiti um i to me frustriralo, pa sam odustao. No sada mi je jasno da su misli koje mi prolaze kroz glavu sastavni dio čitavog procesa.” To što je rekao bio je točan opis mojih pokušaja meditacije. 
Kao i kod svega povezanog sa zdravljem, postoje različite škole i brojne metode. Danas ću vam dati nekoliko jednostavnih i praktičnih savjeta kako umiriti um i meditirati.
Što činiti, a što ne činiti kod meditacije.

Nemojte misliti da za meditaciju trebate potpunu tišinu i odvojen prostor. U stvarnosti je gotovo nemoguće naći potpuno tiho mjesto, naročito ako su kod kuće djeca ili ako ste u uredu.
Svakako se nastojte skloniti od svega što će poremetiti meditaciju, poput telefona, zaslona računala i izuzetno bučnih prostora. Jednostavno okrenite leđa zaslonu računala. Ako ste kod kuće, zatvorite vrata spavaće sobe. 

Nemojte misliti da trebate nekakvu posebnu opremu, poput podloge za jogu, zvončića ili pokrivača – naime, meditirati možete bilo gdje. Što manje stvari vam treba za meditaciju, to lakše ćete se moći posvetiti meditiranju.

Svakako nastojte sjesti ili leći negdje gdje vam je udobno i osjećate se opušteno. Oči možete ostaviti otvorene ili ih zatvoriti – kako god vam odgovara.

Nemojte forsirati posebni način disanja – iz trbuha ili kroz nos. To vas može odbiti od meditiranja ili izazvati laganu vrtoglavicu. Tehniku disanja možete početi primjenjivati nakon što se opustite u meditaciji.
Svakako se usredotočite na disanje. Osjetite kako zrak ulazi u tijelo i izlazi iz njega. Jednostavno budite svjesni disanja.

Nemojte dozvoliti da vas obuzmu negativne misliti ako vam na um padne što sve trebate učiniti ili kupiti.
Svakako ponovo usmjerite svoje misli na disanje.

Nemojte koristiti brojne afirmacije ili ciljeve o kojima razmišljate ili ih glasno izgovarate.

Svakako koristite jednu ili dvije ključne riječi koje vam pomažu da se opustite ili vas dovode u pozitivan osjećaj dobrobiti.

Jednom ili dva puta dnevno nastojte naći 20 minuta mira za sebe. Ne zaboravite, meditacija se smatra vježbom kao i joga. A to znači da ćete se možda morati izvještiti u meditiranju, kako biste osjetili smirenje.
Uživajte u svojem bijegu od kaotičnog načina života.

Napisala Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha je direktorica za edukaciju o fitnessu u Herbalifeu



hr-HR | 22.10.2018. 19:09:42 | NAMP2HLASPX01