Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Ažurirali smo naša Pravila zaštite osobnih podataka. Kliknite ovdje da biste ih pročitali.

Novi fitness uz Samanthu Clayton

Print
Claytons_fitness_makeover_100x100
Korak po korak do novog fitnessa

Zapišite
Odredite si tri cilja koje želite postići u godini koja je pred nama i zapišite ih. Pobrinite se da možete pratiti svoje napredovanje u njihovom ostvarivanju (npr. pomoću vaganja ili mjerenja).

Što točnije odredite svoj cilj, to bolje. Ako do sada niste vježbali, počnite umjerenim tempom i intenzitetom. Kod postavljanja ciljeva u pogledu vježbanja budite praktični i realistični. U svakom slučaju, zapišite svoje ciljeve. Mnogi ljudi ispričali su mi da su uspjeli ostvariti svoje ciljeve u fitnessu kada su ih točno definirali i kada su mogli pratiti svoje napredovanje. Zapišite što Vam znači postavljeni cilj – znači li to više energije, bolji izgled ili određeno trajanje vježbanja? Što više mogućnosti imate za mjerenje i bilježenje svojih uspjeha tijekom godine, to je veća vjerojatnost da ćete uspjeti promijeniti način života na bolje.

Zaboravite što je bilo
Vrijeme je da ostavite iza sebe neuspješne dijete i planove vježbanja iz prošlosti i da se posvetite sadašnjosti. Nakon što ste zapisali svoje ciljeve, počnite ih ostvarivati. Što je bilo, bilo je – treba se usredotočiti samo na sadašnjost. Kada odlučite da ćete se potpuno posvetiti sadašnjim odlukama, put do uspjeha biti će jednostavniji. Svakoga jutra nakon buđenja pomislite: Jedino što je važno je današnji dan (čak i ako ste večer prije zastranili i «zgriješili» u prehrani). Nemojte više davati obećanja koja počinju s «Od sutra...». Ono što Vam je važno, učinite DANAS.

Promijenite vrijeme za vježbanje
Ako uvijek vježbate ujutro, probajte barem jednom tjedno vježbati poslijepodne. Ili obrnuto, ako nikada ne vježbate ujutro, probajte u svoj raspored uključiti barem jedno jutarnje vježbanje. Ponekad tijelu treba promjena uobičajene rutine. Možda čak zaključite da vam neko drugo vrijeme za vježbanje odgovara bolje nego ste mislili. Svatko od nas je drugačiji, pa i naša tijela najbolje funkcioniraju u različito doba dana. Istražujte i pokušajte odrediti doba dana kada se osjećate najbudnijima i punima energije, pa onda to neka bude Vaše vrijeme za vježbanje. Mogli biste otkriti da se više trudite, trošite više kalorija i imate više koristi ako vježbate u neko drugo doba dana.

Povećajte intenzitet vježbanja
Tko kaže da morate satima vježbati kako biste ostvarili svoje ciljeve u fitnessu? Neka vježbanje bude kratko i slatko – ili točnije: kratko i znojno! Barem dva dana u tjednu izvodite interval vježbe od kojih ćete se zadihati. Kada povećate intenzitet vježbanja, možete skratiti trajanje vježbanja na 15-30 minuta. To je posebno dobro za one među nama koji su stalno u gužvi i stalno se izgovaraju da nemaju dovoljno vremena za vježbanje.

Uzmite utege
Vaš novi pristup fitnessu trebale bi biti kratke i djelotvnorne vježbe, naročito ako živite užurbano. Osnovni dio svakog programa smanjenja ili povećanja tjelesne težine trebalo bi biti razvijanje nemasne mišićne mase. Ako pri vježbanju koristite utege, probajte s težim utezima. Ako tek počinjete vježbati, svakako koristite utege koji ne izazivaju prevelik napor, kako biste mogli održavati dobru kondiciju. Nemojte se bojati da ćete se previše «nabildati» od težih utega. Mislim da je vježbanje s izuzetno laganim utezima koji ne predstavljaju nikakav izazov samo gubljenje dragocjenog vremena!

Budite aktivni
Redoviti dani odmora ključni su kako bi se Vaše tijelo moglo oporaviti od napora vježbanja. Mnogi ljudi krivo shvaćaju pojam dana odmora. To ne znači da čitav dan trebate samo sjediti! Trebali biste nastojati da u dane odmora smanjite stres od dizanja teških utega ili izvođenja intenzivnih vježbi, no nemojte se potpuno prestati kretati. Svi mi bismo trebali nastojati biti aktivni barem 30 minuta svakoga dana. Svoje dane odmora ispunite zabavnim aktivnostima poput vožnje bicikla, planinarenja ili plivanja. Bavite se aktivnostima koje nisu naporne, kako biste i dalje trošili kalorije, ali bez iscrpljivanja.

Uživajte u fitnessu
Usvajanje dobrih navika i uspostavljanje rutine izuzetno je važno, naročito kada počinjete s novim planom vježbanja. No, to ne znači da vježbanje mora biti predvidljivo i dosadno! Kada upadnete u kolotečinu, često se mentalno «isključite» produktivnost Vam pada. Ove godine pokušajte razbiti monotoniju iskušavanjem novih aktivnosti, promjenom načina vježbanja, nalaženjem novog partnera za vježbanje ili uključivanjem u zabavan tjedni izazov. Što više zabave i uzbuđenja unesete u svoje vježbanje, to više ćete mu se veseliti. Vježbanje ne mora biti dosadno da bi bilo djelotvorno!

Napisala Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha je direktorica za edukaciju o fitnessu u Herbalifeu


hr-HR | 22.10.2018. 19:11:40 | NAMP2HLASPX01