Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Ažurirali smo naša Pravila zaštite osobnih podataka. Kliknite ovdje da biste ih pročitali.

Kako doći u formu ako počinjete od nule

Moje tri trojke za stjecanja kondicije
Print
How_to_get_fit100x92

Prva trojka

Akcija

Fitness i vježbanje mogu se činiti prevelikim izazovom, zato predlažem da se najprije potrudite biti aktivniji i polako stjecati kondiciju. To može biti povremeno jednostavno istezanje ili šetnju po kvartu. Svako kretanje je bolje od nekretanja.

Ako niste u formi, zaista vam ne treba i dodatni pritisak. Jednostavno krenite u 'akciju' tako što ćete nekako biti ‘aktivni’ svakoga dana.

Analiza

Proučite svoj raspored i vidite kada imate vremena za akciju. Sigurni ste da nemate dva sata za odlazak u teretanu, presvlačenje, vježbanje, opet presvlačenje i povratak kući? Nema problema, možemo početi i skromnije. Možete li naći malo vremena prije doručka ili nakon posla?

Kao što se ne biste počeli uspinjati planinom strmoglavom brzinom, isto tako ne morate niti naglo početi vježbati. Polako se naviknite na aktivnost. Nađite nekoliko minuta vremena i napravite jednostavne vježbe istezanja – ispružite ruke prema stropu ili nježno kružite glavom i uživajte u tome. S vremenom nastojte dvije minute aktivnosti produžiti na pet minuta.

Odgovornost

Vi ste svjesni da trebate vježbati. Ja znam da trebate vježbati. Neka vježbanje bude jedan od dnevnih zadataka i svakoga dana budite aktivni na neki način.

Ako ste se jednu minutu istezali prije doručka, zabilježite to. Ako ste pješačili do kraja ulice, zabilježite to. Vjerojatnost da ćete vježbati veća je ako osjećate odgovornost. A nakon pet dana moći ćete se pohvaliti s najmanje pet minuta vježbanja.

Možda još niste na vrhu planine, ali ste barem krenuli!

Druga trojka

Dišite

Kod mene se desilo da sam počela gubiti na kondiciji kako mi je život postao užurbaniji, a stres intenzivniji. Tada sam naučila da je dobro uzeti malo vremena za disanje.

Zato sada, dok ovo čitate, duboko udahnite i osjetite dizanje svog prsnog koša. Sada polako izdahnite. Pokušajte istisnuti sav zrak iz pluća.

Svjesno disanje može nam pomoći da se usredotočimo, zato nađite nešto pri čemu ćete se svakodnevno moći opustiti uz duboko disanje. To može biti dok čekate da se skuha kava, ili dok zalijevate svoje cvijeće. Za mene je to vrijeme nakon što djeca izađu iz automobila i odu u školu – uzmem si malo vremena za duboko disanje prije nego nastavim voziti i posvetim se drugim obvezama.

Nećete se daleko popeti uz onu planinu ako si ne uzmete vremena za disanje i provjerite kako napredujete.

Nađite vremena

Zastanite malo. Svi smo zaposleni i čini se da jednostavno nemamo vremena, no jeste li baš sigurni da si ne možete priuštiti pet minuta predaha? Iako to možda zvuči nevjerojatno, mogli biste biti produktivniji ako zastanete na trenutak i odmaknete se od obveza. Uzmete li si malo vremena da prohodate po sobi ili da izađete na zrak, to bi vam moglo pomoći da se bolje usredotočite, a istovremeno ste našli dragocjenih nekoliko minuta za tjelesnu aktivnost.

Ako zaista uzmete nekoliko minuta da prošećete oko svog radnog mjesta, ne zaboravite to zabilježiti. Svaki korak vodi vas malo dalje na putu do bolje forme.

Nađite ravnotežu

Vjerojatnije je da ćete biti ustrajni u svakodnevnoj aktivnosti ako uspijete uspostaviti ravnotežu između novih aktivnosti i svakodnevnih potreba. I dalje morate obavljati svoje poslove, družiti se s ljudima i činiti sve ono što predstavlja vaš svakodnevni život. Nitko ne želi biti dosadan, zato je važno naći onu pravu ravnotežu u životu. To znači da trebate više aktivnosti nego ih imate sada, no nemojte pretjerati i postati toliko aktivni da ugrozite ravnotežu svojeg života.

Da biste se popeli do vrha planine, trebate odrediti pravilan tempo.

Treća trojka

Promjena

Promjena neće nastati sama od sebe – vi je morate učiniti. Svi mi možemo željeti i nadati se i sanjati, no nećemo steći kondiciju ako ne poduzmemo prvi korak u aktivnosti.

Svakoga dana morate biti iskreni sami prema sebi. Ako prođe čitav dan, a vi niste našli vremena za aktivnost, budite svjesni da se ne penjete uz planinu. Stojite na mjestu ili se čak kližete natrag u podnožje.

Zajednica

Oslonite se na svoju zajednicu kako biste lakše stekli kondiciju. Vaša obitelj, prijatelji i suradnici mogu vam pomoći da nađete vremena za aktivnost, a možda vam se požele pridružiti na tom putu. Vjerojatno niste jedina osoba koja želi steći bolju formu. Svima recite što pokušavate učiniti i vaši će vas prijatelji motivirati. Vjerojatno će biti ponosni na vas zbog činjenice da aktivno činite nešto za sebe.

Uspon uz planinu lakše se podnosi ako na tom putu niste sami.

Obvežite se

Ni jedna od ovih»trojki» neće vam pomoći ako nemate potrebnu odlučnost da nešto poduzmete. Nadam se da vas čitanje ovih redaka motivira. Odmah iskoristite taj osjećaj: malo se krećite – ispružite ruke ili duboko udahnite i ispružite stopala. Ako ste stvarno motivirani, malo se krećite i osjetite kako se smiješite!

Sada, kada ste počeli,  obvežite se da ćete svakoga dana prijeći nekoliko koraka više uz planinu. Uskoro ćete se osvrnuti i vidjeti koliko daleko ste se već popeli.

Samantha Clayton, AFAA, ISSA – Potpredsjednica, Globalni sport i fitness u Herbalifeu

life


hr-HR | 22.10.2018. 19:11:38 | NAMP2HLASPX01