Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Ažurirali smo naša Pravila zaštite osobnih podataka. Kliknite ovdje da biste ih pročitali.

Kalorije

Print
Calories
Osnovne informacije o kalorijama i tjelesnoj težini 

Kalorije su

  • jedinice energije koju vaše tijelo koristi za pokretanje svojih funkcija i aktivnosti
  • stvaraju se iz proteina, masti i ugljikohidrata koji se nalaze u našoj hrani i napitcima
  • potrebne su za osnovne tjelesne funkcije poput rada srca, mozga i pluća (bazalni metabolizam) 
  • ključne kao pokretač aktivnosti – od najmanjeg pokreta ruke do trčanja na 7,5 km

Broj kalorija koje su nam svakodnevno potrebne ovisi o našoj tjelesnoj težini, o količini mišićne mase i o tome koliko smo aktivni.

Ako konzumirate više kalorija nego je potrebno vašem tijelu, višak kalorija će biti spremljen u obliku masti.
Ako konzumirate manje kalorija nego je potrebno vašem tijelu, ono će za dodatnu energiju koristiti kalorije koje su prethodno spremljene (masti).

½ kg = približno 3.500 kalorija

Za gubitak težine

Ako svakodnevno smanjite unos za 500 kalorija, ukupno ćete smanjiti unos za ukupno 3.500 kalorija tjedno – to će dovesti do gubitka ½ kg tjelesne masti. No, nikada nemojte konzumirati manje od 1.200 kalorija dnevno.*

Želite li izgubiti više od ½ kg tjedno, trebate ili dodatno smanjiti kalorijski unos* ili povećati broj kalorija koje sagorijevate kroz vježbanje.

Za održavanje težine

Uravnotežite broj kalorija koje unosite kroz hranu i piće s kalorijama koje trošite.**

Ako ste žena, trebat ćete oko 12 kalorija za svakih ½ kg tjelesne težine (Žena koja teži 75 kg treba oko 1.800 kalorija dnevno).

Ako ste muškarac, trebat ćete oko 14 kalorija za svakih ½ kg tjelesne težine (Muškarac koja teži 100 kg treba oko 2.800 kalorija dnevno).

*Izvor: "Dietary Guidelines for Americans (Smjernice za prehranu Amerikanaca), 2005." Američko Ministarstvo zdravlja, Američko Ministarstvo poljoprivrede (USDA).
**Izvor: Dietary Guidelines for Americans, (Smjernice za prehranu Amerikanaca), 2005." Američko Ministarstvo zdravlja, Američko Ministarstvo poljoprivrede (USDA).



hr-HR | 22.10.2018. 19:12:53 | NAMP2HLASPX04